Kennis- en inspiratiebijeenkomsten in 2021 en 2022

In 2022 organiseerden we:

  • Een kijkje achter het nieuws: tijdens ons werkbezoek aan de Gelderlander keken we achter de schermen van de online en offline krant.
  • Tijdens de workshop Citymarketing in Actie, hoorden we van de gemeente Nijmegen hoe je citymarketing tot een succes maakt en je stad tot ver buiten de stadsgrenzen als relevant merk positioneert. 
  • Omgevingsanalyses 3x raak door Imke Kerkhof van Communicatieverandering. Ze liet zien hoe omgevingsanalyses ons helpen communiceren in tijden van crisis en niet-crisis.
  • Hoe sta je sterk in elk gesprek? door Mascha Weijers van Vank. Als veranderen gebeurt in gesprekken, hoe zorg je dan dat je van elk gesprek het gesprek maakt dat jullie verder brengt?
  • Nieuws maken! Margie Alders en Pauline Dekhuizen van het Radboudumc vertelden hoe je je boodschap managet en over de bühne brengt als het brengen van nieuws voor redacties gaat over keuzes maken uit het grote aanbod dat zij dagelijks aangereikt krijgen.
  • Arbeidsmarketing: kom in het hoofd én in het hart. Talenten vinden en aan je binden is voor veel werkgevers tegenwoordig een uitdaging. We vissen in dezelfde vijver. Hoe onderscheid je je dan als werkgever en hoe slaag je er in op de radar van díe mensen te komen die jij zoekt? Sophie Grandia vertelde het ons.

Heb je zelf een idee voor een bijeenkomst of een workshop? Om te volgen of te geven? Dan horen we graag van je. Hier kun je je als lid van de CKN voor ingeplande workshops opgeven. 

  

Bijeenkomsten die we in het door corona gekleurde 2021 organiseerden: 

  • Een kijkje in de keuken bij de VRGZ-crisisorganisatie over de communicatieaanpak coronavirus met Arnie Loos van de VRGZ en Suzanne Baks en Jack Broeksteeg van de gemeente Nijmegen.
  • Een goed verhaal vertelt zich door; hoe maak je verhalen die raken en zet je storytelling echt in? Door Saskia Ramakers en Jeroen Janssen van StoryFlow teamleiderschap.
  • Campagne "Geldzorgen" van de gemeente Nijmegen met een strategie gebaseerd op onderzoek naar gedragsbeïnvloeding door Vera Nijhuis, gemeente Nijmegen.
  • Organiseren van een effectief online event met Thijs Groenewegen van Mijn Event Online.
  • Hoe optimaliseer je je webcarestrategie? De do's en don'ts van webcare door online deskundige Imke Kerkhof van Communicatieverandering.
  • Personal Branding over het vinden van de beste versie van jezelf met Brand Advisor Imke Adolfs van IMKE.
  • Be hungry & get fed; workshop van Marlies Leupen (Bureau Marlies Leupen) over het (digitaal) vertellen van een goed verhaal.