Hoe bereik je ruim een miljoen jongeren via social media?

Over dit evenement

Categorie
Bedrijfsbezoeken
Organisator
Bedrijfsbezoek
Datum en tijd
19 sep. 2019 16:00 - 18:00
Locatie
Hazenkamp 10 Arnhem

Hoe bereik je ruim een miljoen jongeren via social media?

Met social mediacampagnes voor de Rijbewijstips en de Rijschoolzoeker heeft het CBR sinds het najaar van 2017 meer dan een miljoen jongeren bereikt op weg naar het rijbewijs. Het aantal gebruikers, de bezoekduur en het positieve sentiment nemen steeds verder toe. In mei 2019 heeft de campagne een extra boost gekregen door een samenwerking met influencers uit Rotterdam e.o. Zij plaatsen berichten en links naar de #Rijschoolzoeker en #Rijbewijstips op Instagram. Als deze samenwerking succesvol is, volgt een uitbreiding met influencers uit andere grote steden.

Via social media wil het CBR jongeren helpen bij het maken van keuzes over hun rijopleiding. Immers, in je rijopleiding leg je de basis voor een veilig leven op de weg. De online campagnes worden verzorgd door de combinatie Partout (digital bureau) en Jong & Je Wil Wat (bureau voor jongerencommunicatie). Samen zorgen deze bureaus ervoor dat het CBR jongeren op de juiste manier en via de juiste kanalen kan bereiken.

Jong & Je Wil Wat heeft het concept ontwikkeld en het communicatieformat dat het elke keer toetst bij jongeren. Partout verzorgt de online marketing en heeft de website gemaakt met rijbewijstips voor jongeren die hun rijbewijs willen gaan halen of daarmee bezig zijn. Het doel van deze website is het ondersteunen van jongeren en hun ouders in dit proces. Daarnaast wordt er gekeken naar vragen die gesteld worden in zoekmachines. Zo kan het CBR jongeren gericht informeren en ondersteunen tijdens hun nieuwe stap in het leven.

 Sprekers:

 Jeroen Valkenburg, Partout – digital bureau

 Nina Hoek van Dijke, Jong & Je Wil Wat – bureau voor jongerencommunicatie

 

Deelnemers

Je moet ingelogd zijn om alle deelnemers te zien