CKN & Logeion: Van data naar daadkracht
Over dit evenement
- Categorie
- Grote Evenementen
- Organisator
- Bestuur
- Datum en tijd
- 19 jun. 2025 15:30 - 18:00
- Locatie
- Radboud Universiteit, Thomas van Aquinostraat 4, 6525 GD Nijmegen, collegezaal MM 00.035
Wil jij meer impact maken met communicatie? Of jouw communicatie naar een hoger niveau tillen? Dat kan door data-gestuurd te werken. Hierbij draait het niet alleen om het begrijpen van data en AI, maar ook om hoe je deze inzichten effectief en verantwoord toepast in jouw communicatiepraktijk. Hoe vertaal je als communicatieprofessional complexe data op een begrijpelijke manier, gebruik je strategische inzichten en zorg je ervoor dat beslissingen niet alleen data-gestuurd, maar ook ethisch verantwoord en mensgericht zijn? Zo maak je communicatie niet alleen krachtiger, maar ook relevanter en toekomstbestendig.
Met een boeiende mix van theorie en praktijk is dit event een laagdrempelige manier om te leren, te delen en te discussiëren. Nick Hansen (Performance Marketeer bij Maxlead) opent met een theoretische blik op data gestuurd werken. Daarna delen drie ervaren professionals vanuit hun eigen expertise ervaringen en voorbeelden van data-gestuurde content uit de praktijk. Zo laten ze je zien wat het nut en voordelen zijn van een meer data-gestuurde aanpak voor PR- en communicatieprofessionals en krijg je handvatten hoe je dit zelf kunt toepassen. De gespreksleider Raymond Reesink begeleidt het panelgesprek en gaat samen met jou de dialoog aan over ethische dilemma’s, AI-gebruik en de balans tussen data en mens. Na afloop van het plenaire programma kun je onder het genot van een hapje en een drankje verder praten en ervaringen uitwisselen.
Panelleden zijn:
- Imke Kerkhof, ZZP-er, werkt veel voor overheidsorganisaties
- Aljo Hartgers, De Podcasters
- Elise Fikse, Contenture communicatiebureau
Programma
15:00 uur Inloop met koffie, thee en ‘jouw content/data vraag’
15:30 uur Opening door Suzanne Baks (CKN) & Ronald Jansen (Logeion)
15:45 uur Lezing over data-gestuurd werken door Nick Hansen
16:15 uur Vragen uit het publiek
16:25 uur Panelgesprek met praktijkvoorbeelden data-gestuurde contentmarketing
17:00 uur Dilemma’s en interactieve discussie
17:15 uur Wrap-up: belangrijkste inzichten en do’s & don’ts
17:30 uur Napraten tijdens de borrel
18:00 uur Einde programma
Deelnemers
Je moet ingelogd zijn om alle deelnemers te zien